Statystyka głównie odpowiadająca za obronę oraz zwinność. Oprócz tego zwiększa punkty życia, równowagę, premię do trucizn, odporność na trucizny, krwawienie, skamienienie i klątwę. Najwyższy poziom adaptacji na początku gry otrzymuje Zwiadowca, najmniejszy zaś – Bandyta.
Adaptacja zwiększa ilość punktów życia według poniższego schematu:
do 20 poziomu – HP wzrasta o 2,
20 do 50 – HP wzrasta o 1.
Adaptacja zwiększa poziom zwinności według poniższego schematu:
3 do 10 poziomu – zwinność wzrasta o 2,
10 do 20 – zwinność wzrasta o 7,
20 do 30 – zwinność wzrasta o 8,
od 30 do 99 – zwinność wzrasta o 7.
Oprócz tego rozwój tej statystyki zwiększa liczbę klatek podczas animacji przewrotu oraz parowania, w ramach których trafienie postaci przez przeciwnika nie jest możliwe.