Jeśli interesuje nas gra oparta na ataku, ale wolimy wykreować dobrą postać magiczną, to zamiast na Szermierza możemy zdecydować się na Czarodzieja. Ta dobrze znana wszystkim graczom RPG postać ma świetne statystyki również w Dark Souls II.
Rozpoczynając rozgrywkę z tak wysokim poziome przystosowania, mamy pewność co do miejsca na dużą ilość czarów, dzięki czemu ich różnorodność już na samym początku rozgrywki pomoże nam w jej zręcznym przebrnięciu.
Czarodziej posiada również bardzo wysoki poziom inteligencji, która wpływa nie tylko na możliwość używania dużej ilości zaklęć, ale również na poziom ich zaawansowania i skuteczność, jaką nam oferują. Dzięki wysokiemu poziomowi inteligencji wzmacniamy również poziom naszych punktów życia, co jest wyjątkowo ważne szczególnie na samym początku gry.
Kolejna magiczna klasa, choć ta jest ukierunkowana na atak, a nie na obronę jak w przypadku Kapłana. Już na początku rozgrywki mamy możliwość korzystania z zaklęcia „Strzała duszy”. Na uwagę w przypadku tej klasy zasługują: inteligencja oraz przystosowanie. Wybierając tę postać, zaczynamy na 11 poziomie rozwoju.
Czarodziej to popularna i bardzo lubiana postać, toteż decydowanie się na nią jest również dosyć powszechne. Jest to postać dla osoby, która lubi grać przede wszystkim przy pomocy umiejętności magicznych, przy czym walka wręcz nie będzie dla niej w ogóle opcją.