Jeżeli przyjemność sprawia nam sprytna, zręczna gra to najlepszym wyborem na początek będzie właśnie Szermierz. Jego statystyki rozłożone są w taki sposób, aby potyczkę trzeba było wygrać dzięki zwinności i odpowiednio szybkim ruchom, a nie dzięki bezpośredniemu starciu, mimo że siłę Szermierz ma również na dosyć wysokim poziomie.
Dzięki sporej wytrzymałości Szermierz jest w stanie sprostać bardziej wymagającym zadaniom, co w niektórych przypadkach jest wyjątkowo cenną umiejętnością. Poruszając się płynnie i szybko jest w stanie walczyć bronią w ilości dwóch sztuk – po jednej w każdej ręce. Jest nastawiony przede wszystkim na atak.
Jego najwyższymi statystykami są: zręczność – często wymagana do korzystania z różnych zaawansowanych broni opartych na tej statystyce – oraz siła. Na sam początek w swoim ekwipunku ma ulepszony sejmitar i długi miecz. Grę rozpoczynamy na 12 poziomie.
Warto wiedzieć, że gra dwiema brońmi nie jest obligatoryjna, jednakże sprawia, że postać jest wyjątkowa. Broń z prawej ręki można zastąpić na przykład tarczą, jeśli okazuje się oczywiście, że taka kombinacja uzbrojenia będzie korzystniejsza.