dark souls 2 multiplayer

Dark Souls II to gra RPG, która kojarzy się raczej z pojedynczą rozgrywką. Nic bardziej mylnego. Jeśli mamy ciągłe połączenie z internetem, to gra jest w stu procentach wieloosobowa. Nie znaczy to, że będziemy grać z tłumem współgraczy, ale znaczy, że na każdym kroku znajdziemy ślady ich obecności. W każdej chwili możemy wezwać gracza należącego do tego samego Przymierza, co my. Możemy spodziewać się inwazji lub też wezwania na arenę. W świecie gry trafimy również na różnego typu iluzje graczy, plamy na ziemi oznaczające miejsce ich śmierci, czy też wiadomości zostawione dla innych na ziemi. Jeśli nie chcemy tego w naszej rozgrywce, rozłączmy się z internetem na czas włączenia Dark Souls II.

W grze wieloosobowej dostępnych jest wiele interakcji, które warto poznać. Poniżej krótkie opisy:

Kooperacja – dzięki niej nie jesteśmy skazani na samotność w trakcie trudniejszych potyczek. Do każdej walki możemy zawezwać pomoc, która jednak jest ograniczona pewnymi zasadami. Wezwani gracze są z nami tylko do momentu, aż oczyścimy lokalizację, ale nie dłużej niż czterdzieści minut.

Jeśli chcemy, możemy w różnych kłopotliwych miejscach zostawiać swoje znaczniki wezwania, aby ułatwiać innym graczom wezwanie siebie do pomocy w razie potrzeby.

Iluzja – to jakby poświata innego gracza, która przybiera jasnoniebieski kolor. Poświata oznacza, że inny gracz znajduje się w ej samej lokacji co Ty w tym samym czasie. Nie można wejść z nim w żadną interakcję, to tylko informacja, że znajduje się tam w tym samym czasie.

Upiory obok Ognisk – trochę bardziej szczegółowa iluzja, którą możesz dostrzec, odpoczywając przy Ogniskach. Również i z nimi nie możesz wejść w interakcję, ale tak samo, jak iluzje działają pozytywnie na samopoczucie.

Wiadomości – są to informacje, które gracze mogą zostawiać dla innych graczy w świecie gry. Są o tyle niebezpieczne, że mogą zawierać zarówno informacje warte przyswojenia, jak i takie, które mogą zniszczyć postępy gracza, który wziął je za pewnik. Występują w postaci pomarańczowej poświaty. Każdy gracz może umieścić w świecie gry 10 takich wiadomości, jednakże każda następna zaistnieje, z tym że któraś z poprzednich zostanie przez nią nadpisana.

Plamy krwi – jeśli trafisz na plamy krwi pozostawione na ziemi, będzie to oznaczało, że w tym miejscu zginął jakiś gracz. Jeśli aktywujesz napotkaną krew, zobaczysz ostatnie chwile życia gracza, do którego należała. To ciekawy sposób na sprawdzenie, jakie zagrożenia czyhają na Ciebie  okolicy.

Przedmioty godne uwagi:

White Sign Soapstone – umożliwia zostawienie znaku przywołania, który pomoże innym graczom w wezwaniu pomocy w razie takiej potrzeby – znajdziesz go u Mild Mannered Pate’a.

Small White Soapstone – działa tak samo, jak poprzedni przedmiot, jednak efekt przywołania w jego przypadku trwa maksymalnie dwadzieścia minut,

Red Sign Soapstone – tworzy czerwony znak przywołania, a taki jest potrzebny w walkach między dwoma graczami,

Cracked Red Eye Orb – jeśli interesuje Cię najazd na świat innych graczy,

Cracked Blue Eye Orb – Tylko dla członków Blue Sentinels – dzięki niemu najedziesz światy grzeszników,

Dragon Eye –  Tylko dla członków  Dragon Remnants – dzięki niemu zostawia się znak przywołania do starcia jeden na jednego,

Black Separation crystal – pozwala na wyrzucenie ze swojego świata fantoma,

Crushed Eye Orb – umożliwia atak zdrajców,

Bone of Order – jest w stanie znieść karę za nielegalne rozłączanie w trakcie trwania gry.

Oceń wpis!
[Ocen: 0 Średnia: 0]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here